Kwestia przewozu grupy osób

Rodzaje autokarówAutokary mogą być pojazdami piętrowymi, a sporadycznie przegubowymi. Pojazdy tego typu posiadają zwykle 40-50 miejsc siedzących (w przypadku autokarów piętrowych liczba ta może przekraczać 60), przeważnie ułożonyc

Kwestia przewozu grupy osób Transport regionalny dla przykładu to znakomity sposób podróżowania z większymi grupami. Szkolne wycieczki, sparingi drużyny w innym mieście czy każda potrzeba wycieczki. O podróżach.

Rodzaje autokarów

Autokary mogą być pojazdami piętrowymi, a sporadycznie przegubowymi. Pojazdy tego typu posiadają zwykle 40-50 miejsc siedzących (w przypadku autokarów piętrowych liczba ta może przekraczać 60), przeważnie ułożonych rzędami i zwróconych w kierunku jazdy. Autokary mogą być także wyposażone w miejsca leżące. Pojazdy te posiadają zazwyczaj wydzieloną przestrzeń bagażową, znajdującą się, w przypadku autokarów jednopoziomowych, pod pokładem pasażerskim.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autokar


O podróżowaniu i środkach transportu

Ryzyko wypadku autokarem jest z pewnością większe, niż katastrofy lotniczej. Zwłaszcza, jeśli samolot pokonuje krótszą trasę. Z drugiej strony trudniej przetrwać wypadek samolotu, niż pojazdu poruszającego się po drogach. Nic dziwnego, że niektórzy po prostu nie wyobrażają sobie podróżować samolotem. Mimo, że jest szybciej, bardziej komfortowo, czasem nawet o ironio taniej. Statystycznie - bezpieczniej. Pod względem bezpieczeństwa dobrze wypadają pociągi. Jednak słabo z połączeniami kolejowymi w kwestii podróżowania za granicę. Pojechać do Pragi, Wiednia, czy też Wilna - żaden problem. Ale spróbuj dostać się pociągiem do Rzymu. W efekcie podróżowanie autokarem nadal cieszy się duża popularnością. Sieć dróg jest dużo bardziej rozwinięta niż kolej, taka podróż jest całkiem korzystna cenowo, można zabrać sporo bagażu.


Buspas - oddzielny pas dla autobusów i autokarów

To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.