Maluch w przedszkolu i żłobku

chy w bezstresowej atmosferze, bardziej poprzez zabawę, wdrażały się w rytm zorganizowanego, codziennego życia. Większość dzieci po raz w przedszkolu zdaje sobie sprawę z tego, że muszą podporządkować się woli większości i zaczyna

Maluch w przedszkolu i żłobku Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Zasady pracy przedszkolanek z dziećmi

Przedszkolanki powinny pracować z dziećmi w taki sposób, aby maluchy w bezstresowej atmosferze, bardziej poprzez zabawę, wdrażały się w rytm zorganizowanego, codziennego życia. Większość dzieci po raz w przedszkolu zdaje sobie sprawę z tego, że muszą podporządkować się woli większości i zaczynają rozumieć, czym jest upływ czasu. Jednocześnie dzieci w przedszkolu uczestniczą w zajęciach sprawnościowych, w trakcie których wykonują specjalnie przygotowane dla nich ćwiczenia. Mogą także ćwiczyć w rytm muzyki, czemu służą zajęcia rytmiczne, w trakcie których dzieci mogą grać na różnych instrumentach, a także poruszać się w rytm muzyki. Będą mogły także rozpocząć naukę śpiewu, kontynuowaną potem w szkole.


Najczęściej podawane w przedszkolu śniadania

Dzieci przebywają w przedszkolu od wczesnych godzin porannych do późnych godzin popołudniowych, a nawet wieczornych, dlatego podawane są im różne posiłki. Zawsze jednak, zanim kuchnia zdecyduje się na serwowanie dzieciom konkretnych posiłków, przeprowadzi wywiad z rodzicami dziecka dotyczący jego upodobań kulinarnych i na tej podstawie będzie się starała przygotowywać najbardziej smaczne dla dzieci posiłki. Na śniadanie podawana może być kromka chleba z dżemem lub kawałkiem dobrej szynki, a do tego herbata lub kakao. Natomiast na pierwsze danie podana zostanie zupa odpowiadająca smakowo większości dzieciom, a po upływie jakiegoś czasu również drugie danie. Dzieciom, które wychodzą ostatnie z przedszkola, podany zostanie również podwieczorek.


Nauka języków obcych w przedszkolu

W niektórych przedszkolach prowadzona jest nauka języków obcych. Najczęściej uczonym językiem jest język angielski, ale może to być też język niemiecki czy włoski w zależności od profilu przedszkola i ustaleń z rodzicami. W ramach zajęć językowych dzieci mogą słuchać kaset z obcojęzycznymi rozmówkami, fakt, że ich nie rozumieją nie odgrywa tak wielkiej roli, ponieważ chodzi o to, aby dzieci po prostu oswoiły się z językiem. Puszczane są im także obcojęzyczne piosenki, które dzieci na pewno szybko podchwycą i zaczną śpiewać, a dzięki temu będą nabierały wprawy w wymowie. Uzupełnieniem dla takich zajęć jest prowadzenie plastycznych zajęć językowych. Polegają one na kolorowaniu rysunków, na których znajdują się angielskie słówka, przypisane do konkretnych zdarzeń.