Mechanika samochodowa - o cewce i o tym, czy to dobry zawód

ra kilkadziesiąt zwojów, a uzwojenie wtórne kilka tysięcy zwojów. Obwód uzwojenia pierwotnego jest cyklicznie w odpowiednich momentach pracy silnika przerywany przez przerywacz mechaniczny lub elektroniczny. Rozłączenie uzwojenia

Mechanika samochodowa - o cewce i o tym, czy to dobry zawód

Definicja cewki zapłonowej

? transformator impulsowy (właściwie: induktor) w bateryjnym układzie zapłonowym silników spalinowych. Uzwojenie pierwotne transformatora zawiera kilkadziesiąt zwojów, a uzwojenie wtórne kilka tysięcy zwojów. Obwód uzwojenia pierwotnego jest cyklicznie w odpowiednich momentach pracy silnika przerywany przez przerywacz mechaniczny lub elektroniczny. Rozłączenie uzwojenia pierwotnego powoduje skok napięcia na uzwojeniu wtórnym i wygenerowanie pojedynczego impulsu napięciowego, dającego iskrę na świecy zapłonowej. Silniki o takim systemie zapłonu nazywane są silnikami o zapłonie iskrowym.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Cewka_zap%C5%82onowa


Naprawa samochodu przywiezionego z wypadku

W dużym warsztacie samochodowym wykonywane są wszelkiego rodzaju prace naprawcze przy samochodzie. Do takiego warsztatu samochody są przywożone przede wszystkim przez tych kierowców, którzy uczestniczyli w jakimś wypadku samochodowym, dlatego ich samochody wymagają dokładnego przeglądu nawet, jeżeli pozornie nie widać na nich żadnych uszkodzeń. Duże awarie samochodowe mogą być również spowodowane awarią silnika i systemu napędowego lub hamulcowego, a także posiadaniem wadliwych części w samochodzie. Wszystkie te problemy mogą być szybko rozwiązane dzięki temu, że w warsztacie zatrudnionych jest kilku mechaników, a każdy z nich jest specjalistą w zakresie innej dziedziny związanej z motoryzacją.


Zarobki mechanika samochodowego

Wydaje się, że mechanicy samochodowi nigdy nie będą narzekać na brak zleceń, ponieważ obecnie po polskich drogach jeździ bardzo dużo różnych samochodów i w tym zakresie zauważana jest raczej tendencja wzrastająca, a nie malejąca. Jednocześnie, chociaż nowoczesne samochody są dużo bardziej bezpieczne i rzadziej się psują, to jednak są tak skonstruowane, że coraz trudniej jest wykonywać przy nich samodzielnie jakiekolwiek naprawy. W związku z tym mechanicy samochodowi muszą obecnie dobrze znać się na wszystkich mechanicznych urządzeniach pomagających w naprawie samochodów i być w tym zakresie porządnie wyszkoleni i wykształceni, dzięki temu zawsze będą dobrze zarabiać i znajdować pracę w coraz lepszych warsztatach.