O taksówkach i transporcie

się, dlaczego?Postój awaryjnyWyobraźmy sobie, że jedziemy pociągiem czy PKS'em i w wyniku awarii nie możemy dostać się w miejsce docelowe. Co wtedy? Większość ludzi czekałaby na transport zastępczy, który jednak nie zawsze dociera

O taksówkach i transporcie Jest wiele metod transportu miejskiego, które dostarczą nas na miejsce, mało który środek transportu jest tak niezawodny jak . To jeden z najwygodniejszych sposobów przemieszczania się, dlaczego?

Postój awaryjny

Wyobraźmy sobie, że jedziemy pociągiem czy PKS'em i w wyniku awarii nie możemy dostać się w miejsce docelowe. Co wtedy? Większość ludzi czekałaby na transport zastępczy, który jednak nie zawsze dociera na czas. Jeżeli mamy umówione spotkanie to już jest ryzyko, że nie zdążymy.

Wtedy prawdopodobnie dojdziemy do wniosku, że warto wezwać taksówkę. Co generalnie jest tak naprawdę jedyną opcją, żeby zdążyć dotrzeć na miejsce na czas. Co ciekawe możemy później próbować odzyskać pieniądze wydane na taksówkę od przewoźnika, jednak dokładnie o tym napiszę przy okazji.


Taksi w USA

Wszyscy kojarzymy sceny z amerykańskich filmów kiedy to bohater chcąc wsiąść w taksówkę tylko podnosi rękę. Żółta taksówka pojawia się niemal natychmiast.

W wielkich metropoliach tego typu rozwiązanie sprawy to optymalna opcja, jednak raczej nie miałaby zastosowania w Polsce. U nas są dwa sposoby na 'złapanie' taksówki- możemy pójść na najbliższy postój taksówek albo zadzwonić do firmy taksówkarskiej aby podesłali nam taryfę pod wskazany adres. Niestety nie można przełożyć na nasze ziemie taksówki na zawołanie z przyczyn czystko ekonomicznych.


Naliczanie opłat - system podwójny

System podwójny naliczania opłaty D (ang. Double Application of Tariff).

Podwójny system naliczania D bazuje na jednoczesnym sumowaniu opłaty z czasu i drogi niezależnie od prędkości z jaką porusza się taksówka.

Ze względu na zmienną prędkość taksówki wyznaczanie opłaty następuje przez zliczanie impulsów prostokątnych z generatora czasu znajdującego się w układzie elektronicznym taksometru oraz dostarczanych z przetwornika (nadajnika) drogi, których częstotliwość jest liniowo zależna od prędkości taksówki. Obecnie najczęściej wykorzystuje się impulsy z drogi podawane z czujnika prędkości umieszczonego w skrzyni biegów lub z układu prędkościomierza, układu ABS, czasami komputera sterującego praca silnika (głównie samochody japońskie), sygnał ten często doprowadzany jest do złącza radia samochodowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr